henkgroote.reismee.nl

het is al weer even geleden maar hier is weer een tori

Goedenavond(voor jullie nacht) Sorry voor het wachten. Inmiddels begint het af en toe weer een beetje te regenen en dat geeft werk .Zorgen dat de sloten in orde zijn, uitmaaien en uitdiepen want je weet het hier nooit. Na deze echte droge tijd kunnen we maar zo heel veel regen gaan krijgen en volgens de lokale mensen gaat dat gebeuren want we hebben een keverplaag gehad en dat schijnt een voorbode te zijn van heel veel regen. En idd ik het nog nooit zoveel kevers gezien, ze komen s,avonds op het licht af en m,n veranda was gewoon zwart. Overal waar een lamp aan is liggen honderden kevers, de meeste zijn in de ochtenduren weer verdwenen maar enkele blijven achter doordat ze te hard tegen de lamp gevlogen zijn denk ik. Het zijn de jongen van de grootste keversoort hier(heb ik me laten vertellen) ze noemen het hier caterpillar volgens mij moet er wel een foto zijn van een volwassen exemplaar. Voor de rest gaat het hier z,n gangetje, ik kan straks weer lekker doorplanten en heb een stuk klaar gemaakt om zoete patat te planten. Dat lijkt een uit de kluiten gewassen aardappel en de smaakt ook een beetje zo alleen zoeter, maar het schijnt geen familie van de aardappel te zijn.Volgens mij zijn ze in nl wel te koop, ik zou zeggen proeven maar. Echt lekker. Ik plant dit even om wat afwisseling te hebben voor mezelf, alle dagen met pom tayer bezig zijn wordt ook een beetje saai. Heb naast m,n perceel een stuk van ongeveer 1 hectare te leen gekregen waar ik de papaya ga zetten, heb nu ongeveer 450 plantjes klaar staan daar voor maar in het hele stuk kan ik ongeveer 900 plaatsen . kortom een uitdaging om dat dit jaar nog te planten. En er is SUPERGOED NIEUWS Ramona en kids gaan komen dus we kunnen weer als gezin verder en samen er wat van maken hier op dit wonderlijk mooie plekje.En het wordt ook tijd, behalve dat ik ze graag om me heen heb zijn er hier in de buurt mensen en vooral kinderen die vragen. wanneer komen ze terug ze horen hier toch!! En dat geeft een goed gevoel. Ik spring wat van de hak op de tak maar dat zijn jullie wel een beetje gewend inmiddels. Heb een jachtakte aangevraagd om de konkoni(konijn van hier)tegen te gaan ze brengen wat schade toe aan de gewassen en zijn wel lekker dus hoog tijd om ze te schieten enin de pot te stoppen dacht ik, dus even afwachten op de goedkeur van justitie. Dinsdag is het hier srefidensi (onafhankelijkheidsdag) dus veel feest in de buurt en ik ga dan ook naar het dorp om defile te zien en de toespraak van de president. En natuurlijk de bands en feestelijkheden + het vele eten en de biertjes. Lijkt een mooie dag te worden om wat te ontspannen. Abung ik ga afsluiten. Groet vanaf deze kant en zal proberen om het volgende verhaal iets eerder te plaatsen. kallum an, henk

Reacties

Reacties

rieks

mooi om weer wat te lezen ie wordt echt nog groot boer daar !!!

marga

Druk druk druk, altijd wel wat te doen. Gelukkig voor jou (minder voor ons) komt Ramona bij jou, gelukkig mogen de kinderen ook mee. Geweldig toch!! Wij vinden het leuk om de verhalen allemaal te lezen, een hele belevenis. Succes! Groetjes uit Witteveen.

Richard kreeft

Wat leuk om te lezen hoe het je daar vergaat.
En wat betreft de zoete aardappel(bataat) die is heel lekker.
Ik eet hem al een geruime tijd.
1 Aardappel heb ik dan wel genoeg aan zo groot. Maar rauw en warm te eten heerlijk.

Het ga je goed en wat mooi dat je jou gezinnetje straks weer bij elkaar hebt

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!