henkgroote.reismee.nl

weer samen

Goedenavond,

We zitten voor het huis te genieten van een rustige avond, het was vandaag een nationale vrije dag. Holi phagwa een hindostaanse feestdag met allerlei kleuren poeder dus de kids hebben momenteel veel kleur.

Het is inmiddels al weer een week geleden dat Ramona met Thomas en Marith zijn gekomen, de eerst stempels zijn gister in hun paspoort gezet bij de vreemdelingenpolitie en over een maand gebeurt dat bij de vreemdelingendienst en dan kunnen ze 2 jaar vooruit.

De kinderen zijn afgelopen maandag weer naar school gegaan en hun klasgenoten waren blij dat ze er weer waren, een goed teken dus.

En wij gaan verder met het planten en af en toe wat met het huis, achterin waar ik 1,5 hectare in gebruik heb van een achterbuurman, zijn inmiddels 1250 pom tayers geplant. In het eerste stuk kunnen we ongeveer 6000 kwijt en in het tweede stuk iets minder maar ook wel tegen de 5000 dus we hoeven ons nog niet te vervelen. We proberen 500 per week te planten en dat kan ongeveer in een dag, 4 tot 5 uurtjes. Thuis is er weer een deel geoogst en gaan we verder met papaya waarvan er nu zo,n 850 zijn geplant, er kunnen meer staan dan dat ik in eerste instantie dacht. Een 1200 ongeveer, dus hebben we gisteren nog een paar honderd gezaait. Binnenkort kunnen we zoete patat oogsten, ik ben echt benieuwd hoeveel eraf komt.

Verders gaat het hier lekker, ik zie aan Ramona dat ze weer goed in haar vel zit en ook de kinderen zijn vrolijk en zelfs de hond die lijkt blijer te zijn dat komt vast door alle aandacht die hij nu krijgt. Het weer is de laatste tijd redelijk stabiel met een gemiddelde van 30 graden overdag en 25 s,nachts en af en toe een dagje regen, kortom heerlijk weer.

We krijgen steeds meer bekenden hier wat soms gezellige avonden als gevolg heeft en lachen dat kunnen ze hier, hoe later de avond hoe sterker de verhalen. Super mooi.

De verkiezingen zijn hier in aantocht (25 mei) en je ziet dan ook steeds meer vlaggen van de verschillende partijen langs de straten wat een kleurrijk beeld geeft, steeds meer party,s hier en daar om de partijen te promoten en diverse discuserende mensen bij de cafeetjes. Grappig om naar te luisteren soms.

Afijn we gaan het weekend weer in, eens kijken wat dat weer brengt. Nog bedankt voor de reactie,s op het vorige verhaal, het is voor ons leuk om dat te lezen. We wensen jullie een goed weekend.

Groeten vanuit een zonnig maar vooral relaxed switi Sranang.

Henk, Ramona, Thomas en Marith

voor

Clarinda

Super leuk om op deze manier op de hoogte te blijven..
Ook hier beginnen de verkiezingen en debatten, maar is hier een stuk minder leuk om naar te luisteren. Wel hebben ze ons een mooi weekend beloofd.. 13 grd met een zonnetje, daar mogen we in maart best tevreden mee zijn. Je mag van mij jullie graden tot mei wel achterwege laten hoor, een stuk minder leuk om te lezen..
Fijn weekend en neem ook eens een dag rust..
Xxx

Femmie

heel veel plezier samen, en veel geluk

rieks

super dat het zo goed gaat met jullie

Jenny Boertien

fijn dat het zo goed gaat..

magreta

Hoi fam.
Blij dat jullie weer bij elkaar zijn, kunnen Jullie weer genieten
En samen hard aan werk
Geniet ervan zo kun je toch zien dat dromen toch uitkomen.
Eindelijk naar zoveel jaren.

Grt en xxx magreta

d.groote4@kpnplanet.nl

Hoi Henk en familie,

wordt steeds nieuwsgieriger, maar moet nog even wachten. zoals het nu lijkt zijn we de laatste paar dagen van onze reis in Paramaribo en kunnen we denk ik wel iets regelen om bij jullie op bezoek te komen.

groet, Wolly en Dick

Greet en Jacob

Hallo Allemaal ik lees dat alles goed met jullie gaat.
En dat de kinderen het leuk vinden.
Ik lees dat jullie niet alleen hard werken maar ook veel lachen en dat is heel belangrijk.
Ik zie nog niet dat Ramona in een hangmat ligt!!!
Of is ze hard aan het werk?
De groetjes van Greet en Jacob

Allie. Doek Prins

Hallo fam jullie zijn nu weer samen maak er wat moois van met jullie vieren hoop da Ramona en de kids het bevalt in dat vere Suriname heel veel geluk nu en de toekomst gr uit Hoogeveen

Ingrid

Hoi Henk,ik kwam toevallig op jullie page terecht
Wat leuk om jullie verhalen telezen,ben wel nieuwsgierig waar jullie zitten in Suriname.wij zijn er elk jaar ook een paar weken maar zijn nu in de voorbereiding om binnen een paar jaar ook die kant op tegaan.wij willen graag zelf in Paramaribo blijven..Succes met wat jullie allemaal doen ik geniet van de verhalen.
Groetjes Ingrid

Berend-Jan en Harmtje

Wij hebben genoten van het mooie verhaal en zijn blij dan Ramona en de kids goed aangekomen zijn. Ook is het te lezen dat jullie allemaal gelukkig en blij zijn en dat jullie het enorm naar jullie zin hebben. Heerlijk die temperaturen. Daar mogen wij hier nog een poosje op wachten, al hoewel het hier vandaag ook 17,7 graden was. Dit is voor Nederland al heel lekker. Wij wensen jullie het allerbeste en dat jullie het geluk vasthouden. Groetjes Berend-Jan en Harmtje

fam dijkstra coevorden

hoi hoi Henk , Ramona , thomas en Marith . Mooi om weer even een verhaal van jullie te lezen . En dat iedereen het weer naar de zin heeft . Daar gaat het toch om .Groetjes van uit Coevorden . en knuffels voor de kids

Diana

Wat fijn om te lezen dat het met jullie allemaal goed gaat.
En nog blijer om te lezen dat Ramona weer helemaal lekker in haar vel zit. :-)
Wij wensen jullie heel veel geluk toe samen in SU!

Veel liefs, Maarten, Diana en Sven.

marga uit witteveen

Leuk om weer eens een verhaal van jullie te lezen en fijn dat het goed gaat daar in Suriname!
Het planten is nog niet klaar lees ik. Wat veel planten!!
Lekkere temperatuur hebben jullie.
De kinderen hebben het al leuk op school zie ik aan de snoetjes...ha ha
We wachten op het volgend verhaal. ????????
Groetjes vanuit Witteveen..

Landje uit New York

Hey Mattie hoeset!!!
Ik Ben blij dat t heel goed gaat met Jullie! Succes!!!