henkgroote.reismee.nl

Echt lang geleden

Moi volk,

Toch nog maar eens een bericht op reismee, ik had het al willen afsluiten maar er zijn natuurlijk ook lezers die ons anders niet spreken .

Er is veel veranderd inmiddels, de economie is er hier niet beter op geworden en dat merken wij natuurlijk ook . Momenteel planten we niet zoveel, nu wat pompoen en misschien komende weken wat watermeloen. Wat we nu het meeste doen is veevoer maken, we hebben een pelletpers uit nl voor achter de tractor en een hakselaar , zo kunnen we met lokale producten voerpellets maken . We doen dit nu ongeveer een half jaar en na veel proberen en testen loopt het nu redelijk goed . En nu de voerprijzen hier steeds hoger worden (bijna alles wordt geimporteerd) krijgen wij het drukker, wat dus een positieve ontwikkeling is . In dit qua inwoners kleine land moet je dus echt een beetje zoeken om een weg te vinden om wat te verdienen. Maar het lukt en we blijven positief, en gelukkig maakt het mooie wonen en altijd lekker weer veel goed.

Gisteren is er begin gemaakt om nog een hectare te ontbossen en hebben we straks zo,n 3 hectare schoon vamaf dat we zijn begonnen. Dat geeft een gemiddelde van 1 hectare per jaar . Toch nog niet zo slecht .

Kortom, we leven hier nog lekker de kids hebben het goed naar hun zin en ook onze vrolijke jongste (Mairon is al weer 9 mnd bijna) doet het heel goed.

Nu hopen dat de economie de goede kant weer op gaat .

Veelliefs,

HenkRamona en kids

Henk & Andrea

Wij zijn weer op de hoogte het is wel zoeken dus om wat te verdienen maar ik lees wel goed gereedschap is het halve werk

Greetje

Hoi we wensen jullie veel succes met jullie werk op de boerderij. Wat goedkoper veevoer kunnen boeren daar ook vast wel gebruiken als men er goede resultaten mee kan behalen.
Geniet van jullie omgeving!
groet uit Hollandsheveld

Wolly en Dick Groote

hoi fam. Groote,
hier een berichtje terug van de andere fam. Groote.
allereerst een goed en gezond en bedrijvig 2017, goed te horen dat het bij jullie ondanks de slechte economie goed gaat met jullie. als je schrijft dat het altijd mooie weer krijgen we toch wel enigszins een jaloers gevoel, hier in de kou zitten, maar het is niet anders.
verder kan ik je melden Henk, dat bij de Ruma een nieuwe directeur is gekomen, er is namelijk 1 overleden, ik weet niet of je die mee gemaakt hebt, namelijk Sjoerd Reesink, ik heb hem niet goed gekend en de vrouw van Herman Harms is overleden. wou ik toch even vertellen.
ik wens jullie veel gezondheid en werk toe.

mooi Wolly en Dick

Geert schonewille

Moi wy wensen jullie veel sterkte in dat mooie land gr uit tiendeveen

Dick Hut en Lucia Dunning

Dick vroeg zich af hoe het toch met jullie zou zijn. Leuk om dit te lezen, al is het al van dik 2 jaar geleden.
Hartelijke groet uit Hoogeveen.