henkgroote.reismee.nl

de tijd vliegt

Goeiedag volk,

Het is zondagmiddag, Marith is net terug van haar vriendin. Ze zijn naar een concert geweest van Aliyah (geen idee wie het is)gisteravond en ze is bij haar vriendin blijven slapen. Nu dus even relaxen thuis wat drinken en hapjes en dan komen we de dag wel weer door .

Ik zie dat steeds meer mensen de verhalen lezen zelfs mensen die we helemaal niet kennen, voor ons is het leuk dat er zoveel interesse is.

Ramona en kids zijn nu al weer meer dan 2 maanden hier en zijn al weer volledig gewend en inmiddels al weer gebruind door de zon. We leven heerlijk zo,Thomas en Marith spelen, zwemmen en logeren vaak bij kinderen uit de buurt en tussendoor helpen ze thuis ook nog wat mee. En wij zijn lekker druk bezig met van allerlei dingen, wat oogsten van zoete patat en pom en het verwerken van de pom wat langzamerhand begint te lopen enwat positieflijkt .De papaya laat nog even op zich wachten, ze groeien goed en hebben gemiddeld redelijk wat vruchten en zo wordt het dus binnenkort tijd om daar afzet voor te gaan zoeken.

De laatste tijd zijn we ook wat bezig om kleine pom plantjes te verzamelen die nu overal vanzelf groeien na het oogsten, deze worden verkocht aan iemand die in het westen van Suriname bij de plaats Aupura aan het planten is. We hopen daar over een paar maanden even naar toe te kunnen om eens te kijken, het is ongeveer 6 uur rijden afhankelijk van hoe de weg is. Het is een laterietweg watmet regen nogal slecht kan zijn. Maar een mooie uitdaging als de kids grote vakantie hebben, onderweg zijn er heel wat mooie plaatsen bij kreken dus kunnen we er een korte vakantie van maken.

Ook leren we steeds meer vogels en dieren kennen en niet altijd positief, zo zijn er hier hele mooie blauwe vogeltjes( in de volksmond blauwtjes genoemd) die het grappig vinden om de bloemen uit onze papayabomen te plukken waar wij dan weer niet vrolijk van worden. Gelukkig zijn ze er niet zo heel vaak maar de tijd dat ze er zijn maken ze heel wat stuk. Maar ook veel mooie soorten die geen schade aan richten. Laatst achter bij de kreek nog een aboma (anaconda) van ongeveer 2 meter en een kleinere tussen de pom, leuk om te zien. Iets verder naar achter hebben ze een jaguar geschoten die het vee lastig viel 2 weken terug enhet lijkt zonde voor zo,n dier maar als boer moet je toch je vee beschermen. Omdat het het hier in de buurt nogal bosrijk is en het grenst aan het regenwoud zal dit vast nog wel vaker gebeuren.

abung ik maak weer een eind aan het verhaal en ga een lekker koel biertje drinken bij een temperatuurtje van zo,n 30 graden,HEERLIJK.

groet,n vanuut Reeberg

Henk, Ramona,Thomas enMarith

Clarinda

Ja jullie verhalen zijn erg leuk om te lezen.. Nu we weten dat het gezin compleet is en jullie iet meer terug komen is natuurlijk de interesse groter. Aliyah heeft een aantal jaren gelden Holland got's talent gewonnen. Leuk hoor dat de kinderen zo snel zijn ingeburgerd. Daar draait het uiteindelijk toch om, dat die koters maar gelukkig zijn.. Na een aantal dagen het koud te hebben, hebben ze hier de komende week 18 graden voorspeld. Tja kan niet tippen aan jullie 30, ik ben er tevreden mee!!
Wacht niet te lang met weer een verhaal..

Groetjes Clarinda
Xxx

geke kats

het is ook heel leuk om jullie te volgen. groetjes uit nieuweroord

allie Doek Prins

Mooi dat het jullie goed gaat en dat de kinderen en Ramona goed bevalt in dat verre Land gr uit Hoogeveen

magreta

Hoi Henk, Ramona, Thomas en Marith

Leuk dat jullie goed bevallen en dat het al mooi
Begint te lopen.

Een Anaconda lijkt me toch niet leuk om die tegen te komen.
Maar dat hoort ook weer bij de natuur
grt Magreta

Roelof

Jonge jonge, echt een luilekkerland daar voor de kinderen, zijn nog maar net weer naar school of ze hebben al weer vakantie. zag Thomas druk in de weer met de bosmaaier, ik heb hier nog een helm met scherm en gehoorbescherming, doen we wel een keer in een 'doosje'. zag hem ook op het spatbord van de trekker zitten, even een beugel op het spatbord lijkt mij verstandig, hij kan er gemakkelijk afglijden en ik weet uit ervaring wat hier de gevolgen van kunnen zijn. kun je die vogels niet verjagen met oude cd's, lukt hier ook met vogels op de tuin?

groeten
Roelof en Tinie

Ingrid

Hoi ik ben z'n onbekende lezer ik geniet van jullie verhalen jullie droom is uitgekomen is Su..
Wij willen het ook gaan proberen om voor een jaartje na Su tekomen,we zitten nog in de begin fase maar hebben wel al een woning dag scheelt natuurlijk.groetjes Ingrid

Aard en Bianca

Lieve mensjes,

Wat fijn om weer ff een stukkie te lezen van jullie!!
Toch weer ander nieuws dan via app ;)
Komt ooit dat schip komen we ff een bakkie doen.

Groetjes van hier!