henkgroote.reismee.nl

droog en warm

Moi volk,

Het is avond als ik dit schrijf, ik wilde op tijd gaan slapen maar lag wat wakker te kijken. Het is aan het begin van de avond nogal warm in huis dus daar zal het aan liggen denk ik. Tegen half 11 wordt het weer wat aangenamer.

Het is momenteel erg droog, de planten redden het er wel om maar zien er wel minder mooi uit nu. Nieuwe pom planten kan nu niet maar ben wel kleine plantjes aan het kweken in de kas en land aan het voorbereiden om straks weer te kunnen planten. En het voorbereiden kan inmiddels met een deutz 6806 tracktor (Ramona,s tracktor)dat is een stuk makkelijker. Op het stuk wat ontbost is haal ik nu met de vaste tand cultivator de laatste resten boomwortels uit de grond en dat zijn er nog al wat. Het eerste stuk is inmiddels klaar en daar werk ik deze week de mest vast onder. En daarna nog twee stukken en dan zit ik eerst weer vol.

Heb voor medio oktober een weekje binnenland geregeld, aangezien Ricky toch wat later gaat komen ga ik met wat mannen uit de buurt richting west Suriname wat jagen en vissen. Eindelijk een weekje onspanning, heb er zin in. Binnenkort de hengels maar eens afstoffen en in orde maken voor anjoemara (wolfsvis kan je op google vinden). Hangmatje mee en wat warmere kleding want in het binnenland wil het nog wel wat afkoelen s,nachts en echt 18 graden is voor mij inmiddels koud.

De apen lijken inmiddels vertrokken en er blijft nu wat meer passievrucht voor mij over, er zal vast nog wel iets gerooft worden door een of ander beest maar het meerendeel is nu voor mij. Aan beesten zit hier genoeg naast de sapakara,s zie ik de laatste tijd ook wat leguanen,veel kleine hagedissen en laatst was er een ocelot in de buurt. Ik heb het zelf niet gezien, wel de sporen. Maar een jongen uit de buurt kwam het s,avond tegen op z,n bromfiets, helaas ook deze dieren vluchten voor mensen wel jammer want ze zijn mooi. Slangen zie ik ook niet veel wel af en toe een reditere (kielrugslang) deze zijn mooi en soms een swipi(groene draad slang).Van grotere slangen vind in wel eens huid van het vervellen maar zie de slangen niet. Vond laatst nog een stuk huid van waarschijnlijk anaconda, het moet een redelijk exemplaar zijn geweest zo,n beetje bierfles dikte. Maar helaas de eigenaar was nergens te bekennen.

Ik denk dat het inmiddels wel wat is afgekoelt in m,n slaapkamer dus ik ga het bed even opzoeken.

abung later,

Als m,n laptop het doet tenminste want die geeft problemen de laatste tijd en moet naar de dokter.

Groetjes,

Henk

Reacties

Reacties

magreta

Hoi henk
Weer een leuke verhaal leuk dat je nu een tractor hebt
Dat werkt wat makkelijker en sneller
Geniet ervan van een weekje tussen uit had je ook wel
Verdiend na al dat hard werken.
Grt magreta

Jans en Janny

hoi Henk leuke foto's en mooi verhaal je hebt het er maar druk mee .geniet van je vrije dagen want daar is ieder mens wel eens aan toe.hier regen en fris.maar ja het is ook bijna oktober dan kun je dat verwachten.verder alles goed tot horens

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!